Verizon sprzedaje AOL, Yahoo i inne produkty za 5 miliardów dolarów
3 lata ago
Amerykański operator Verizon sprzedał AOL, Yahoo i jego dział medialny grupie private equity Apollo Global Management za 5 miliardów dolarów. Zgodnie z warunkami umowy Verizon otrzyma 4,25 mld USD w gotówce, 750 mln USD w akcjach uprzywilejowanych i 10% udziałów w Verizon Media.
Treść
Verizon sprzedaje AOL i Yahoo za 5 miliardów dolarów
Yahoo i AOL, dwie wielkie nazwy internetowe pierwszej dekady XXI wieku, zostały przejęte przez Verizon za prawie 9 miliardów dolarów kilka lat temu. AOL był wówczas własnością Time Warner. Grupa sprzedała go za 4,4 miliarda dolarów w 2015 roku. Jeśli chodzi o Yahoo, sprzedaż została dokonana za 4,48 miliarda dolarów w 2017 roku.
Jednak Verizon nie odniósł spodziewanego sukcesu w swojej branży medialnej, aw szczególności musiał przewidzieć stratę w wysokości 4,9 miliarda dolarów na koniec 2018 roku, w tym 4,6 miliarda dolarów dla samej branży, a także zmniejszyć zatrudnienie. Chodzi o to, że nie ma wystarczających korzyści skali, zwiększona konkurencja doprowadziła do utraty udziałów w rynku i silnej presji na przychody z reklam w porównaniu z innymi gigantami internetowymi. Jednocześnie operator zapowiedział drastyczne cięcia zatrudnienia w związku ze strategiczną reorganizacją dotyczącą wdrożenia technologii 5G.
„Dzięki wiedzy branżowej i strategicznej wizji firmy Apollo Yahoo będzie dobrze przygotowana do wykorzystania szans rynkowych”.Verizon powiedział w oświadczeniu.
W każdym razie widzimy, że rynek bardzo się rozwinął na przestrzeni dwóch dekad. Yahoo miało wycenę sięgającą 125 miliardów dolarów w 2000 roku. Po stronie AOL, grupa przeszła w 2000 roku fuzję o wartości 112 miliardów dolarów z Time Warner, zanim została sprzedana Verizon.
Powiązane posty