Verizon eliminuje AOL i Yahoo za 5 miliardów dolarów
3 lata ago
Kilka lat temu amerykański gigant telekomunikacyjny Verizon, Ja kupuję Wieśniak! Y AOL za astronomiczną sumę. Na podstawie udostępnionych ostatnio informacji Verizon oficjalnie powiedział, że sprzedał te dwie wielkie firmy w Internecie amerykańskiemu funduszowi private equity. Globalne zarządzanie Apollo.
Co ciekawe w tej historii, Verizon stworzył sprzedaż ze stratą. W rzeczywistości podpis scedował AOL i Yahoo w celu 5 miliardów dolarówlub nieco ponad połowę ceny, za jaką je kupiłeś.
Jednak w przypadku tej kwoty Verizon będzie nadal mieć niewielką część zysków generowanych przez dwa stare udziały.
Treść
AOL i Yahoo były złymi inwestycjami
Trzeba powiedzieć, że w ostatnich latach biznes nie wydaje się dobrze funkcjonować dla Verizon. Ponadto od 2019 roku Yahoo i AOL nie są jedynymi spółkami zależnymi, które Verizon sprzedał ze stratą.
Jeśli pamiętasz, w 2000 roku AOL i Yahoo nie miały sobie równych. Widząc to jako świetną okazję, Verizon podjął inicjatywę zakupu tych dwóch firm za łączną kwotę około 9 miliardów dolarów.
Jednak w miarę upływu lat Verizon widział, że wszystko jest dalekie od planu.
W rzeczywistości w 2018 roku te przejęcia przyniosły mu wielomiliardowe straty, częściowo z powodu złego zarządzania i imponującego wzrostu konkurencyjności. Kilka lat później Verizon nie zawahał się sprzedać AOL i Yahoo firmie Apollo Global Management za około 5 miliardów dolarów.
W przypadku Verizon następuje utrata sprzedaży
Po zakończeniu transakcji AOL i Yahoo staną się jednym podmiotem, Wieśniak!. W takim przypadku Verizon nadal będzie czerpać korzyści z 10% stawki i Guru Gowrappan zachowa stanowisko dyrektora generalnego, stanowisko, które piastował Verizon Media Group (Dział Verizon Media składa się z AOL i Yahoo).
Dla informacji, AOL i Yahoo są teraz częścią serii przegranych sprzedaży przeprowadzonych przez Verizon.
Wszystko zaczęło się w 2019 roku, kiedy gigant się sprzedał Tubmlr, że kupiła 11 miliardów dolarów, za mniej niż 3 miliardy dolarów według plotek. A w 2020 roku, po postawieniu 315 milionów dolarów na stole do przejęcia HuffPostgigant sprzedał go znacznie mniej Buzzfeed. To wyraźnie wskazuje, że firma jest na złej drodze.
Powiązane posty