Firefox wyświetla reklamy, ale w co gra Mozilla?

4 lata ago

Firefox włożony nowy format reklamowy. Przybiera formę sponsorowanych skrótów umieszczonych na stronie głównej przeglądarki. Ale w co u diabła gra Mozilla?

Jeszcze nie tak dawno rynek przeglądarek internetowych był podzielony między dwóch gigantów: Internet Explorera z jednej strony i Netscape z drugiej. Potem pojawił się Firefox i wielu z nas przeniosło się do przeglądarki Mozilla.

Logo Firefoksa
Kredyty Gerd Altmann -Pixabay.com

Jednak pojawienie się Chrome zmieniło wszystko. Mozilla stopniowo ustąpiła miejsca przeglądarce Google. Przeglądarka, która teraz wydaje się całkowicie niezniszczalna.

Firefox testuje nowy format reklamy

Ostatnie cyfry StatCounter Również idź w tym kierunku. Pod koniec maja sama przeglądarka Chrome miała 64,75% udziału w światowym rynku, w porównaniu do zaledwie 18,43% w przypadku Safari i 3,36% w przypadku Firefoksa, który jest jednocześnie obok siebie Edge.

Aby odwrócić ten trend, Mozilla umieściła prywatność i ochronę swoich użytkowników w centrum swojej strategii. Fundacja często celowała nawet w moduły śledzące reklamy.

To sprawia, że ​​jego nowy eksperyment jest niezrozumiały.

Przeczytaj także: Firefox będzie miał prawo do liftingu

Sponsorowane skróty na stronie głównej

W rzeczywistości Mozilla testuje zupełnie nowy format reklamy z niektórymi swoimi użytkownikami. Format w postaci sponsorowanych skrótów bezpośrednio zintegrowanych z Twoją stroną główną.

Gdy internauta uruchamia Firefoksa, ma do czynienia ze wszystkimi zwykłymi skrótami, skrótami uzupełnionymi o różne elementy, za które Mozilla otrzyma wynagrodzenie za każde kliknięcie.

Fundacja doskonale zdaje sobie sprawę z nieporozumień, jakie może wywołać jej nowa pozycja wśród jej użytkowników. W rzeczywistości jest to dość uspokajające. W komunikacie prasowym wskazujesz, że będziesz postępować z umiarem i będziesz wyjątkowo selektywny co do charakteru sponsorowanych skrótów.

Przeczytaj także: Firefox obsługuje teraz układ M1

Mozilla uspokaja

Dlatego upewnij się, że wybierasz tylko te skróty, które mogą wnieść realną wartość dodaną dla internautów. Ponadto obiecujesz współpracować tylko z partnerami reklamowymi, którzy spełniają Twoje kryteria poufności. Dane zostaną zanonimizowane i przejdą przez jednego z pełnomocników firmy. Funkcję można również wyłączyć w preferencjach przeglądarki.

Jednak po stronie użytkownika decyzja Mozilli może nie być jednomyślna. Ta decyzja pokazuje jednak również, że obecnie bardzo trudno jest graczom rynkowym obejść się bez reklamowania swoich modeli biznesowych.



Powiązane posty

Go up