10 miliardów dolarów przychodów dla TiMi, studia stojącego za Call of Duty Mobile

4 lata ago

Sukcesje odnoszące się do trzech zachodnich producentów konsol często pozwalają zapomnieć, że największy rynek w branży gier wideo nie znajduje się ani w naszych salonach, ani po naszej stronie świata.

Udział Azji w grach mobilnych mierzy się nie w dziesiątkach milionów, ale w setkach, a jedno z największych studiów dostarczyło jeden z najbardziej imponujących spektakli do tej pory. Rok 2021. Według relacji z serwisu Reuters datowany na 1 kwietnia i daleki od żartu, TiMi Studios zebrałby się 10 miliardów dolarów dochodu W ciągu ostatniego roku…

pieniądze jabłkowe

Kredyty z Pixabay

Pod egidą giganta Tencent (właściciela m.in. Riot Games i platform komunikacyjnych WeChat i QQ) TiMi staje się tym samym najważniejszym studiem deweloperskim gier wideo w branży pod względem przychodów. Dla porównania amerykańska ciężka Activision Blizzard, która wydaje serię Obowiązki na konsoli i multigames World of Warcraft i Nadzór - pokazuje „tylko” 8,09 miliarda dolarów przychodu w 2020 roku… Jesteśmy bardzo, bardzo daleko od wyników TiMi Studios.

Liczby, które budzą szacunek

Sukces TiMi Studios opiera się na sukcesie dwóch najważniejszych produkcji mobilnych, począwszy od Call of Duty Mobile. Ta smartfonowa wersja wieloosobowej wersji FPS była jednym z największych hitów na rynku w 2019 roku, z ponad 140 milionami pobrań w kilku pierwszych wydaniach. Według najnowszego raportu z października 2020 roku tytuł ma 270 mln pobrań.

Kolejna gratka finansowa chińskiego dewelopera pochodzi Honor królów, jedna z największych mobilnych gier MOBA na świecie, z ponad 100 milionami aktywnych graczy… dziennie. Sukces gry z pewnością nie słabnie, prawie sześć lat po jej wydaniu w listopadzie 2015 roku.

Oczywiście zastanawiamy się nad przyszłymi ambicjami TiMi Studios, które wydają się być u szczytu swojej działalności. Ponieważ Tencent przygotowuje się do otwarcia nowego oddziału studia w Los Angeles w USA, z pewnością można było spodziewać się kolejnej próby wejścia na zachodni rynek dla TiMi po Arena of Valor, zlokalizowana i przerobiona wersja Honor królów. Godny uwagi fakt: w ogłoszeniu rekrutacyjnym opublikowanym w zeszłym miesiącu inżynier studia powiedział, że studio ma na celu opracowanie tytułu AAA podobnego do wirtualnej społeczności filmu. Ready Player One, w bezpośredniej konkurencji z największymi międzynarodowymi wydawcami na rynku.



Powiązane posty

Go up