Facebook kopiuje Clubhouse i uruchamia podcasty

4 lata ago

Ogłosił Facebook różne inicjatywy wokół audio, szczególnie z kopią Clubhouse i inwestycją w podcasting. W tej chwili te dwa obszary działają dobrze.

Ikona logo Facebook

Live Audio Rooms, kopia Clubhouse z Facebooka

Pokoje audio na żywo w serwisie Facebook

Kopia Clubhouse na Facebooku nazywa się Live Audio Rooms. Zostanie to wprowadzone bezpośrednio w głównej aplikacji platformy. Użytkownicy będą mogli dołączać do rozmów grupowych. Albo wezmą udział i ożywią debatę, albo po prostu będą tam, aby usłyszeć, co się mówi.

Pierwszy test zostanie przeprowadzony na 1,8 miliarda użytkowników korzystających z grup na Facebooku. Będzie się to rozwijało stopniowo. Dodatkowo Facebook poinformował, że jego kopia Clubhouse powinna ujrzeć światło dzienne na Messengerze tego lata.

Facebook przechodzi do podcastów

Podcasty na Facebooku

Kolejnym ogłoszeniem jest inwestowanie w branżę podcastów. Użytkownicy będą mogli słuchać podcastów bezpośrednio z aplikacji Facebook. Będzie narzędzie umożliwiające wykrywanie. Ponadto algorytmy określą gusta każdej osoby, aby przygotować spersonalizowane rekomendacje.

Według firmy 170 milionów ludzi na Facebooku lubi stronę, do której prowadzi konkretny podcast. Ponad 35 milionów ludzi jest członkami grup fanów podcastów. Jednocześnie Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Facebooka, powiedział, że trwają prace nad partnerstwem ze Spotify. Wygląda jednak na to, że stowarzyszenie ma na celu słuchanie muzyki, a nie podcastów (chociaż Spotify oferuje już podcasty na swojej platformie).

Dźwięki dla krótkich plików audio

Wreszcie Facebook ogłasza Soundbites. Są to krótkie, kreatywne pliki audio do opowiadania anegdot, dowcipów, inspirujących chwil, wierszy i nie tylko. Pierwsze testy zostaną przeprowadzone w najbliższych miesiącach. Facebook zamierza współpracować z twórcami, aby treści były (podobno) interesujące.

Facebook Sounds

Powiązane posty

Go up