Spotify wprowadza ofertę płatnych podcastów bez prowizji

4 lata ago

Zgodnie z oczekiwaniami, Spotify włócznia własną płatną usługę podcastów. Pojawia się tydzień po wprowadzeniu równoważnej usługi Apple. Ale Spotify chce być bardziej korzystne dla twórców.

Płatnicy podcastów serwisu Spotify

Płatna usługa podcastów w Spotify

Oferta Spotify na płatne podcasty jest przeznaczona dla twórców, aby uzyskać 100% przychodów. Oferowane są trzy plany: 2,99 USD / miesiąc, 4,99 USD / miesiąc i 7,99 USD / miesiąc (prawdopodobnie będzie to samo w euro). We wszystkich trzech przypadkach cała suma trafia do kieszeni twórców. Dla porównania Apple pobiera 30% prowizji w pierwszym roku, a następnie 15% więcej.

Ale jest ale w przypadku Spotify: pojawi się prowizja w wysokości 5%. Jednak nie wcześniej niż w 2023 roku. Niezależnie od tego, z finansowego punktu widzenia jest to nadal korzystniejsze niż oferta Apple'a.

Ponadto Spotify współpracuje ze swoim partnerem Anchor w zakresie tej nowej usługi subskrypcji. Twórcy mogą oznaczać podcasty jako dostępne tylko dla płatnych subskrybentów. 12 twórców ma dziś dostęp do narzędzi, a z czasem dołączy do nich więcej.

Płatna usługa podcastów jest już dostępna w serwisie Spotify w Stanach Zjednoczonych. W ciągu kilku miesięcy dotrze do innych krajów. Platforma nie podała jeszcze daty. Ze swojej strony Apple wprowadzi swoją ofertę w przyszłym miesiącu w ponad 100 krajach jednocześnie.

Powiązane posty

Go up