Amazon idzie na wojnę przeciwko fałszywym prezentom

3 lata ago

W 2018 roku Amazon złożył skargę na przestępców, którzy wykorzystali jego wizerunek zwiększyć ruch na niektórych stronach internetowych. Po zatrzymaniu co najmniej czterech osób amerykański gigant handlu internetowego był w stanie uzyskać odszkodowanie za poniesione szkody. Zebrał co najmniej 1,5 miliona dolarów. Obecnie toczy się nowe dochodzenie przeciwko 50 nieznanych oskarżonych. Ci ostatni są oskarżani o zorganizowanie loteria w imieniu firmy.

Twierdząc, że reprezentują GAFA, oszuści zachęcają użytkowników przez SMS-y do klikania linków, które w rzeczywistości nie są z nimi połączone. Oczywiście tego typu praktyki stały się powszechne w Stanach Zjednoczonych. 771 zgłoszeń oszustw na Amazon dotarło do Better Business Bureau w 2020 roku.

Kredyty z Pixabay

Federalna Komisja Handlu zaleca użytkownikom mobilnym wystrzeganie się wiadomości, które oferują wspaniałe nagrody.

Polowanie na złodziei to wielkie wyzwanie

Plik 50 oskarżonych Pozwany może zostać wezwany do stawienia się w sądzie. Taki jest również cel żądania przesłanego przez Amazon.

Jednak w tej chwili firma nie posiada informacji na temat tożsamości głównych interesariuszy. Znane są tylko nazwy domen utworzone w celu wykonywania oszukańczych manewrów. Tak czy inaczej, firma rozróżnia oszustów i sprzedawców, z którymi jest powiązana.

Podczas gdy Justice jest zajęty rozwiązywaniem problemu, firma założona przez Jeffa Bezosa potrzebuje czasu, aby znaleźć uczestników zamieszek. Potencjalnie wystarczyłoby proste ostrzeżenie, aby przestać działać. W tym drugim przypadku omawiane desygnaty nie musiałyby być konfrontowane z sądownictwem.

Ugruntowane podejście do zdobywania zaufania celów?

Amazon dowiedział się, że docelowi oszuści otrzymują wiadomości SMS ogłaszając uzyskanie prezenty obok a loteria. Konsumenci proszeni są o udzielenie odpowiedzi po kliknięciu w link wskazany w treści wiadomości SMS kwestionariusz wątpliwy.

Ta ostatnia jest następnie przenoszona do witryn sprzedaży online, które nie nawiązały partnerstwa z liderem w branży w USA.

W skardze złożonej przez istotną platformę e-commerce wspomniano, że jej logo służyło oszukiwaniu odbiorców wiadomości. Twierdzi również, że projekt Twojej witryny został skopiowany. Kathy Sheehan, wiceprezes ds. Etyki, zamierza znaleźć osoby odpowiedzialne za te nadużycia. Oto, co ujawnia ostatnia informacja prasowa.



Powiązane posty

Go up