Śledzenie: Android usunie Twój identyfikator reklamowy zgodnie z Twoimi wyborami

03/06/2021 23:21

Google poprawi (trochę) prywatność użytkowników Androida, usuwając identyfikator reklamowy. Ale dotyczy to tylko osób, które zdecydują się nie uczestniczyć w śledzeniu reklam.

Android: Google usunie Twój identyfikator reklamowy na podstawie Twoich wyborów.

Do tej pory Android (a tym samym Google) przypisuje każdej osobie identyfikator reklamowy. Pozwala wiedzieć, kim jest użytkownik, a tym samym identyfikować go, aby wyświetlać reklamy, które mogą mu się spodobać. Jeśli użytkownik wyłączy personalizację reklam, Google przestanie używać identyfikatora reklamy do personalizacji reklam. Z drugiej strony aplikacje w telefonie nadal widzą identyfikator.

Od końca 2021 r. sytuacja będzie ewoluować. Google informuje, że użytkownicy, którzy wyłączą personalizację reklam, będą mieli identyfikator reklamy składający się tylko z zera. W ten sposób aplikacje nie będą mogły dokładnie wiedzieć, kto to jest, a prywatność będzie (nieco) bardziej szanowana.

Jednocześnie Google planuje ostrzegać aplikacje o użytkownikach, którzy wyłączyli śledzenie. Dzięki temu programiści będą mogli usunąć dane, które już mają w rękach. Okaże się, ilu programistów usunie dane…

Ta zmiana będzie następować stopniowo. Ten pierwszy dotknął użytkowników Androida 12 w drugiej połowie 2021 r. Reszta, jak się wydaje, będzie uprawniona do zmiany od 2022 r. Google obiecuje podać więcej szczegółów w nadchodzących tygodniach.

Można śmiało założyć, że ta zmiana Google na identyfikator reklamy w Androidzie ma coś wspólnego z Apple. Producent iPhone'a wydał niedawno aktualizację, która daje użytkownikom kontrolę. Mogą akceptować lub odrzucać śledzenie reklam przez aplikacje. Również tutaj mówimy o identyfikatorze reklamowym.

Powiązane posty

Go up