Internet: Akamai przeprasza za zakłócenia dotykające banki i linie lotnicze

4 lata ago

Ponownie nastąpiła awaria internetu, tym razem z powodu dostawcy usług Akamai. Ale tak naprawdę nie doświadczyliśmy tego w Europie, ponieważ dotyczyło to głównie Stanów Zjednoczonych i Australii.

Internet: Akamai przeprasza za zakłócenia dotykające banki i linie lotnicze

Awaria Internetu spowodowana Akamai

Przez kilka godzin usługi internetowe dla 500 klientów, w tym banków i linii lotniczych, były niedostępne z powodu awarii w Akamai. Grupa zapewnia, że ​​nie jest to wynik cyberataku, ale problem techniczny. Odnosiło się to do Prolexic, jego usługi ochrony przed atakami DDoS, a mianowicie rozproszonych ataków typu „odmowa usługi”. Niewłaściwe postępowanie spowodowało problemy.

„Większość z około 500 klientów, którzy korzystali z tej usługi, została automatycznie przekierowana, przywracając operacje w ciągu kilku minut”., zgłosił Akamai. „Zdecydowana większość innych klientów została wkrótce przekierowana ręcznie”, dodaje grupę. Jednak niektóre usługi nie działały przez kilka godzin.

Wśród poszkodowanych klientów są trzy australijskie banki z Wielkiej Czwórki, a mianowicie Commonwealth Bank of Australia, Westpac i ANZ. Ucierpiała również państwowa poczta Australia Post, a także linia lotnicza Virgin Australia. Każdy z nich zabrał się do Twittera, aby poinformować swoich klientów o problemie.

„Podjęliśmy kroki, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu tego problemu. Zapewnimy również, że w przyszłości wszyscy klienci Akamai zostaną skonfigurowani do automatycznego przekierowywania”., wskazuje grupę. On również przeprasza. „Jesteśmy świadomi wpływu tego problemu i przepraszamy naszych klientów oraz wszystkich użytkowników końcowych, których to dotyczy”..

Ostatnią poważną awarię Internetu spowodował Fastly CDN. W rezultacie zaciemnienia ucierpiało wiele osób, w tym Europejczycy. Miało to miejsce w zeszłym tygodniu.

Powiązane posty

Go up