Amerykańskie banki testują rozpoznawanie twarzy w swoich oddziałach

4 lata ago

Rozpoznawanie twarzy jest jednym z najszybszych i najbardziej niezawodnych sposobów uwierzytelniania. To pozwalaidentyfikować ludzi za pomocą kamer zintegrowane z urządzeniami cyfrowymi i filmami z monitoringu. Użytkownicy są rozpoznawani po rysach twarzy. Uwzględniono również inne dane biometryczne.

Wokół tej technologii wykorzystującej sztuczną inteligencję przeprowadzono już wiele eksperymentów. Jednak ta ostatnia pozostaje kontrowersyjna, nawet w amerykańskim sektorze bankowym. Czy koliduje z ochroną danych osobowych?

Kredyty z Pixabay

Chase podkreśla jednak, że zainstalowane kamery nie mają na celu dyskryminacji ludzi ze względu na ich płeć czy pochodzenie.

Powszechny nadzór nie został jeszcze zatwierdzony

Po drugiej stronie Atlantyku niektóre instytucje bankowe eksperymentują z użyciem kamer monitorujących wyposażonych w technologie rozpoznawania twarzy. Według agencji Reuters, znane marki w branży, takie jak Wells Fargo i JP Morgan, nieustannie testują tę metodę na dużą skalę. Za trendem podążają również Southern Bank i City National Bank.

Z kolei inne amerykańskie banki wciąż rozważają możliwość udostępnienia im rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. Tak jest w przypadku The Charlotte, zlokalizowanej w Północnej Karolinie. W niektórych rejonach Stanów Zjednoczonych instalacja kamer programowych, które wykrywają twarze dwuetapowe i trójruchowe w miejscach publicznych, jest nadal zabroniona. Wśród niechętnych miast znajduje się Portland w stanie Oregon.

Większe bezpieczeństwo i szczęśliwsi klienci?

Technologie rozpoznawania twarzy w czasie rzeczywistym mogą wykryć wszelkie podejrzane zachowania w pobliżu automatów sprzedających. To jest powód, dla którego Southern Bank uzasadnia jego użycie. Lektor grzecznie zachęca osoby, które zbliżają się do tych urządzeń, do trzymania się od nich z daleka.

Bezdomni będą również musieli znaleźć inne spokojne miejsca na nocleg.

Duże grupy interesariuszy oczekują wdrożenia oprogramowania do uczenia maszynowego w celu monitorowania pracowników i klientów w celu zmniejszenia ryzyka oszustwa. Mają też nadzieję, że testowane obecnie rozwiązanie poprawi jakość usług dla użytkowników, zwłaszcza jeśli chodzi o czas oczekiwania.

Jednak po stronie zwolenników prywatności nie widzimy dokładnie tego samego.



Powiązane posty

Go up