WhatsApp, hotspot fałszywych wiadomości w Indiach

4 lata ago

W Indiach pandemia Covid-19 spowodowała, że ​​duża część populacji korzysta z WhatsApp. Aplikacja stała się niezbędnym narzędziem do pozyskiwania tlenu, znajdowania wolnych łóżek szpitalnych czy organizowania zbiórek solidarnościowych. W tym samym czasie towarzyszyła mu popularność wzrost fake newsów w rozmowach grupowych. Wiele z masowo udostępnianych wiadomości ma charakter pseudonaukowy, ksenofobiczny i fanatyczny.

Aplikacja prawie zastąpiła tradycyjne media. Obecnie kraj boryka się z ogromnym problemem dezinformacji z powodu zamieszania i obaw wywołanych przez Covid-19.

Zdjęcie autorstwa Aleksandra Szatowa - Unsplash.com

W reakcji na pandemię wielu szukało informacji w mediach społecznościowych.

Indyjski student napisał, że znalazł lekarstwo na Covid-19, mieszając czarny pieprz, miód i sok imbirowy. Marynowany przez pięć dni toner zabiłby wirusa. Bardzo szybko wiadomość stała się wirusowa, udostępniana rodzinie i znajomym za pośrednictwem WhatsApp.

Najpopularniejsza platforma w Indiach

WhatsApp to najpopularniejsza platforma do przesyłania wiadomości w Indiach, z około 500 milionami użytkowników. Wiele firm zamknęło nawet swoje sklepy i zaczęło sprzedawać aplikację.

Fałszywe wiadomości na WhatsApp wywarły druzgocący wpływ na ten ponad miliardowy kraj. Pandemia tylko pogłębiła problem. Jeden z pierwszych zarejestrowanych przypadków przemocy związanej z WhatsApp w Indiach pochodzi z 2017 roku. Z powodu pogłosek o uprowadzeniach dzieci, motłoch spalił nastolatków, a masakrę zorganizowano na WhatsApp.

Przeczytaj także: 6 opcji prywatności do aktywacji w WhatsApp

Zło, które nęka od 2014 roku

WhatsApp został uruchomiony w Indiach w 2010 roku. używał aplikacji do promowania swojego programu.

„Powinniśmy być w stanie przekazać opinii publicznej wiadomości, których pragniemy, bez względu na to, czy są słodkie czy kwaśne, prawdziwe czy fałszywe. Fake news to także sposób na szerzenie ideologii, wywieranie wpływu i nawracanie wierzących. "

Amit Shah, prezes BJP, w 2018 r.

W 2020 roku Facebook, spółka matka WhatsApp, zainwestował w Indiach 5,7 miliarda dolarów. Z analiz wynika, że ​​budżet przeznaczony na walkę z dezinformacją pomiędzy tymi sumami jest dalece niewystarczający.



Powiązane posty

Go up