Instagram testuje wyświetlanie reklam na rolkach
3 lata ago
Na bębnach Instagrama nie ma reklam… jeszcze. Ale, jak możesz sobie wyobrazić, sytuacja będzie się zmieniać i niekoniecznie będzie zmierzać w dobrym kierunku dla użytkowników.
Treść
Reklamy szykują się na bębny na Instagramie
Instagram ogłosił uruchomienie testu polegającego na wyświetlaniu reklam w dziale Bębny. Dla tych, którzy nie wiedzą, ta sekcja to nic innego jak kopia TikTok. Dostępne są filmy w trybie portretowym, z możliwością przejścia do następnego lub poprzedniego za pomocą pionowego slajdu na ekranie. Instagram oferuje to bezpośrednio w zakładce Eksploruj. Istnieje również integracja na poziomie profilu.
Test reklam to rzeczywistość w Niemczech, Indiach, Brazylii i Australii. Każda reklama może trwać maksymalnie 30 sekund. Będą miały podobny wygląd do tych, które pojawiają się już w Stories, czyli będą w formacie pionowym i zajmą cały ekran smartfona. Jednak pojawi się wartość dodana: użytkownicy będą mogli zamieścić komentarz, taki jak ogłoszenie, zapisać go, a nawet udostępnić. Ponownie, jest to dokładnie to samo, co już istnieje w TikTok.
Nic dziwnego, że celem jest udostępnienie światu reklam Instagrama Reels. Jest planowany, ale sieć społecznościowa nie mówi jeszcze, kiedy będzie dostępna dla wszystkich.
Naklejki reklamowe są testowane na Facebooku
Ponadto Facebook testuje nowe naklejki reklamowe w swojej głównej aplikacji. Będzie pilotowany przez niektórych reklamodawców i twórców w nadchodzących tygodniach. Po naciśnięciu tagu użytkownik zostanie przekierowany do produktu, który może następnie kupić, jeśli chce. Autorzy opowiadań otrzymują prowizję w przypadku zakupu.
Powiązane posty