Gdy antyszczepionkowcy atakują restauracje w Google i Yelp

4 lata ago

antyszczepionkowy Byli bardzo aktywni na forach i platformach społecznościowych od początku pandemii Covid-19, a dokładniej od czasu, gdy szczepionki stały się dostępne dla populacji. Niektórzy nie wahają się rozpowszechniać dużej liczby fałszywych wiadomości, z których najpopularniejsze zostały zawarte w tym dossier.

Ale wbrew pozorom nie trzymają się Twittera i Facebooka, nawet Reddita. W rzeczywistości, jeśli wierzyć badaniu przeprowadzonemu przez Przegląd technologii MITAntyszczepionkowcy mają też inny środek wyrazu: opinie pozostawione w Google i Yelp.

Kobieta trzymająca twarz w mroku.
Zdjęcie Juana Pablo Serrano Arenasa z Pexels

Covid-19 to rzeczywistość. Liczby mają zaświadczyć o przemocy pandemii i jej wpływie na ludność. 176 milionów pozytywnych przypadków na całym świecie. 3,81 miliona zgonów. Kraje bardzo dotknięte, takie jak Indie czy Brazylia.

Kiedy antyszczepionkowcy używają recenzji Google i Yelp jako broni?

Ludzie umierają. Rodziny są w żałobie. Mimo wszystko niektórzy internauci nadal krzyczą o spisku.

Tymczasem środki przeciwszczepionkowe były bardzo aktywne od czasu pojawienia się pierwszych szczepionek opracowanych przez firmy Pfizer-BioNTech i Moderna. Nie wahają się rozpowszechniać stronniczych, przekształconych, zmodyfikowanych badań w sieciach społecznościowych, a nawet rozpowszechniać dużą liczbę fałszywych wiadomości.

Ale na tym nie kończą. Jak ujawnia MIT Technology Review, antyszczepionki mają do dyspozycji jeszcze jedną broń: recenzje pozostawione na platformach takich jak Google czy Yelp.

Seryjne negatywne recenzje

Możesz o tym wiedzieć, ale niektóre placówki, czy to restauracje, czy nawet bary, postanowiły ograniczyć dostęp do osób, które zostały zaszczepione, aby zapobiec narażeniu swoich klientów na niebezpieczeństwo. Wybór, który oczywiście nie spodobał się antyszczepionkom.

Kiedy ta decyzja została upubliczniona, instytucje, które podjęły tę decyzję, widziały, jak wiele osób odwiedza ich wykazy w Google i Yelp, aby zostawić negatywne recenzje. Nie trzeba dodawać, że ci ludzie nigdy nie byli klientami tych restauracji i barów, a ich celem jest po prostu zmniejszenie ich widoczności poprzez obniżenie rachunków.

Proces, który nie jest nowy. Kiedy Covid-19 zaczął rozprzestrzeniać się na całym świecie, wiele hoteli, restauracji i barów zdecydowało się narzucić swoim klientom stosowanie masek. Po raz kolejny musieli zmierzyć się z falą oburzenia wśród antyszczepionkowców i wieloma negatywnymi opiniami na temat platform, o których właśnie wspomnieliśmy.

Kampania oszczerstw, która może mieć wpływ ekonomiczny

I to jest problem. To jest problem, ponieważ te negatywne recenzje mogą wpłynąć na funkcjonowanie zakładu. Nikt nie chce jeść w restauracji z jedną gwiazdką. Nic więcej niż wypicie drinka w barze, gdzie rzekomi klienci narzekają w recenzjach, które zostawiają na Twojej stronie.

Dlatego te negatywne oceny mogą mieć bezpośredni wpływ na działalność gospodarczą dotkniętych nimi zakładów. A w dłuższej perspektywie może to przełożyć się na utratę biznesu i drastyczny spadek obrotów.

Miejmy więc nadzieję, że Google i Yelp znajdą sposób, aby odwrócić bieg wydarzeń. Bez tego te oszczercze kampanie będą prawdopodobnie trwać przez kilka tygodni i miesięcy. Jeśli wydaje się, że w niektórych krajach życie powraca do życia, pandemia jeszcze się nie skończyła.



Powiązane posty

Go up