uważaj na to nowe oszustwo
4 lata ago
Lidl ma wiatr w żaglach. Rzeczywiście, marka krzyżacka znalazła swoje miejsce w Europie, w szczególności dzięki przełomowym kampaniom reklamowym. Marka ma tendencję do sięgania tam, gdzie się tego nie spodziewamy, co widzieliśmy ostatnio w przypadku jej słuchawek, zegarka z połączeniem lub produktów automatyki domowej.
Jednak ta popularność nie ma wszystkich dobrych stron i, jak doniesiono, mamy na to kolejny dowód. Kapitał.

W rzeczywistości oszuści rozpoczęli masową kampanię phishingową, której celem jest wykorzystanie świadomości marki.
Treść
Lidl ofiarą nowej kradzieży tożsamości
Dobrze skonstruowana akcja przybiera formę akcji promocyjnej rzekomo zorganizowanej przez Lidla. Dlatego osoba docelowa otrzyma wiadomość e-mail z ofertą wzięcia udziału w konkursie i wygrania premii o wartości 50 €. Bonus do wydania później we wszystkich punktach sprzedaży marki.
Ale teraz, aby uzyskać cenny sezam, użytkownik musi wypełnić ankietę online, do której można uzyskać dostęp za pośrednictwem linku.
Możesz to sobie wyobrazić, ale ankieta, o której mowa, jest tylko przynętą, a jej celem jest odzyskanie twoich danych osobowych, a przede wszystkim danych bankowych.
Oszustwo, które może być kosztowne
Gdy te cenne dane znajdą się w posiadaniu przestępców, mogą zacząć dokonywać przelewów, a tym samym po cichu opróżniać Twoje konto.
Jeśli ta kampania cię dotknęła i jeśli cię oszukała, nie czekaj dłużej i skontaktuj się bezpośrednio ze swoim bankiem, aby powiadomić go i sprzeciwić się tym operacjom.
Ze swojej strony Lidl oczywiście dał do zrozumienia, że nie ma to nic wspólnego z tą kampanią. To nie pierwszy raz, kiedy marka padła ofiarą kradzieży tożsamości.
Ogólnie rzecz biorąc, należy pamiętać, że takich oszustw jest wiele w Internecie. Z reguły, gdy oferta jest zbyt dobra, coś za nią jest nie tak.
Powiązane posty