Nie ufaj zbytnio recenzjom Amazon

3 lata ago

Amazonka ujawnił w tym tygodniu, że stoi w obliczu wzrostu krytyki i fałszywych ocen. Firmie jest coraz trudniej oddzielić pszenicę od plew, dlatego też poprosiła internautów o zrobienie tego, co konieczne z ich strony.

Amazon jest obecnie jedną z największych witryn e-commerce i znajduje się na szczycie niezwykle bogatego katalogu. Tym bardziej, że współpracowałem z zewnętrznymi dostawcami.

Magazyn Amazon
Kredyty Unsplash

Jeśli to bogactwo jest niezaprzeczalnie trochę, rzadko zdarza się, że nie możesz znaleźć tego, czego szukasz, ma to również wyraźną wadę: często zdarza się, że czujesz się zagubiony w obliczu wszystkich referencji, które ci oferują.

Amazon nie może już zarządzać fałszywymi recenzjami

Aby ułatwić nam wybór, wielu z nas polega na opiniach innych użytkowników. W końcu jeśli produkt zbiera setki pozytywnych recenzji, to musi być dobry, prawda?

Niekoniecznie. Problem z tymi recenzjami polega na tym, że są one generowane przez samych internautów. Z drugiej strony Amazon tak naprawdę go nie kontroluje, a firma coraz bardziej stara się ustalić jego prawdziwość.

Dlatego marketerzy wyczuli właściwy plan i niektórzy z nich zaczęli tworzyć schematy mające na celu zebranie jak największej liczby pozytywnych opinii o swoich produktach. Bardzo powszechna praktyka, nawet wśród renomowanych marek.

Zrzuć to na media społecznościowe

Amazon oczywiście podjął kroki w celu ograniczenia zakresu tych fałszywych recenzji, w szczególności poprzez zintegrowanie koncepcji zweryfikowanych recenzji. Wydaje się jednak, że to za mało. W rzeczywistości firma ujawniła, że ​​coraz trudniej jest jej poradzić sobie z tą sytuacją.

Według niej wina nie jest całkowicie jej. Dlatego też poprosił platformy społecznościowe o podjęcie działań.

W rzeczywistości oskarża ich, że nie robią wystarczająco dużo, aby blokować posty, które zachęcają do publikowania fałszywych wiadomości. Wielu złośliwych marketerów polegałoby na mediach społecznościowych w celu promowania swoich usług i znajdowania wspólników. Jednak według Amazona te posty pozostają online zbyt długo, a główni gracze rynkowi nie robią tego, co jest konieczne, aby ograniczyć ich zasięg.

Średnio 200 milionów fałszywych recenzji usuwanych rocznie

Ze swojej strony firma oczywiście podjęła działania. I jak wskazuje strona Niezależny (płatny link) usuwałby średnio ponad 200 milionów fałszywych recenzji rocznie. Niestety, jak sama przyznaje, to nie wystarczy i dlatego potrzebuje platform społecznościowych, aby działały również po jej stronie.

Amazon wskazuje również, że zgłosił nie mniej niż 300 grup do gracza rynkowego, którego nazwiska nie wymieniono. Kontynuacja zamknięcia trwała średnio 45 dni. Termin zbyt długi z punktu widzenia firmy. Dlatego wzywa wielkie nazwiska na rynku do podjęcia proaktywnych kroków w celu maksymalnego ograniczenia tej praktyki. A jeśli nie, to chce, żeby rządy działały.

Uważaj na recenzje pozostawione na Amazon

Jeśli rozumiemy stanowisko Amazona, to wołanie o pomoc nie jest zbyt uspokajające. Pokazuje, że firma nie jest w stanie powstrzymać tego zjawiska, mimo środków, jakimi dysponuje. . Po raz kolejny, jak wyjaśniliśmy wczoraj, treści partycypacyjne i generowane przez użytkowników wydają się mieć swoje ograniczenia.

A jako efekt uboczny oznacza to również, że nie musisz przywiązywać tak dużej wagi do recenzji pozostawionych na Amazon. Przynajmniej na razie i w oczekiwaniu, aż firma znajdzie rozwiązanie.



Powiązane posty

Go up