Fałszywa opinia w Internecie: wyciek ujawnia nazwiska 200 000 klientów i firm współwinnych oszustwa

4 lata ago

Jednym z największych szkodników w Internecie są fałszywe recenzje witryn sprzedaży online. Pomimo obietnic dużych sklepów internetowych (Amazonka, AliBaba) Przeciętny klient zawsze spotyka się z niezliczoną ilością mniej lub bardziej wątpliwych (raczej „więcej”) opinii na temat produktów, które są dalekie od korzyści z kontroli jakości iPhone'a. Niespodziewany powrót karmy właśnie pokazał rozmiar tego „oszustwa”: olbrzymi filtrowanie Niedawno zaktualizował ogromną bazę danych zawierającą nazwiska, e-maile i inne prywatne informacje 200 000 (fałszywych) klientów i firm zaangażowanych w oszustwo związane z fałszywymi recenzjami.

Oszustwo Amazon Avis

SafetyDetectives, badacze bezpieczeństwa prawdopodobnie nie sądzili, że odkryją taki „łup”. Baza danych ElasticSearch zawiera nie mniej niż 13 milionów rekordów, czyli równowartość 7 GB danych, bez żadnej ochrony (bez hasła, bez szyfrowania). Oprócz nazw i adresów e-mail baza danych zawiera również identyfikatory WhatsApp, PayPal i Telegram firm zaangażowanych w to masowe oszustwo, a także 75 000 linków do kont sprzedawców Amazon! Istnieją również adresy Gmaila 232 664 fałszywych recenzentów. W sumie w to wielkie oszustwo byłoby zamieszanych 250 000 osób! Fałszywe recenzje byłyby skierowane przede wszystkim do kupujących z Europy i Kanady.

Pamiętaj, że ten rodzaj oszustwa działa w trzech etapach: sprzedawcy oszustów Amazon wysyłają dobrze zdefiniowane listy produktów do fałszywych recenzentów. Ci ostatni następnie kupują określone pozycje z listy i opuszczają je po 5-gwiazdkowej ocenie, której czasami towarzyszy świetna recenzja.

Powiązane posty

Go up