bezpieczna platforma dla nastolatków?
3 lata ago
Reset Australia protestuje przeciwko sposobowi, w jaki sieci społecznościowe zbierają i wykorzystują dane osobowe swoich użytkowników. Stowarzyszenie zachęca rząd federalny do uregulowania tej praktyki, którą w tej chwili uważa za nieprzejrzystą. Wymaga nie tylko większej przejrzystości, ale także wyraźnej zgody rodziców, jeśli chodzi o kierowanie reklam do nieletnich.
Chris Cooper, prezes organizacji, tylko podejrzewa, że Facebook kierowanie na nieletnich w niewłaściwy sposób jak na swój wiek. Okazuje się na przykład, że ta kategoria populacji może zobaczyć treści reklamowe dotyczące produktów konsumenckich zwykle zarezerwowanych dla dorosłych.
Jak stowarzyszenie doszło do takiego wniosku? Utworzono konto reklamowe, aby przetestować opcje oferowane przez Facebooka za pośrednictwem platformy Ads Manager.
Treść
Reklamodawcy i użytkownicy mogą ograniczyć dostęp do niektórych informacji.
Oficjalnie Facebook zabrania reklamodawcom wyświetlania reklam, na przykład zachęcających młodzież poniżej 18 roku życia do picia alkoholu. Jednak Reset Australlia miał okazję zaatakować 740 000 Australijczyków w wieku 13-17 lat. Zgodnie z algorytmami ci drudzy mają wykazywać pewne zainteresowanie napojami alkoholowymi, hazardem i tytoniem.
Gigant internetowy twierdzi, że profesjonaliści mają teraz narzędzia, które pozwalają im kontrolować dostęp użytkowników Internetu do treści przesyłanych strumieniowo, w zależności od ich wieku. Ze swojej strony Apple zaimplementował również iOS 14.5 na swoich urządzeniach, z funkcją, która może uniemożliwić Facebookowi śledzenie użytkowników w celach reklamowych.
Facebook ufa Twojej zdolności do moderowania
Stowarzyszenie próbowało uzyskać akceptację dla niektórych reklam skierowanych bezpośrednio do nastolatków, którzy chcą spędzić świąteczne lato. Szczególnie kuszące oferty, które podkreślają koktajle do smaku i nagrody do wygrania, ostatecznie nie zostały rozpowszechnione przez sieć społecznościową.
W komunikacie prasowym rzecznik Facebooka mówi, że wnioski są badane, zanim treść znajdzie się w Internecie. To samo dzieje się po jego opublikowaniu. Osoby weryfikujące zgodność wiadomości z lokalnymi przepisami i polityką firmy są wspierane przez zautomatyzowane systemy.
Powiązane posty