Ale tak przy okazji, czy twój samochód elektryczny może zostać zhakowany?
4 lata ago
Plik samochody elektryczne są bardzo poszukiwane, ponieważ redukują emisje gazów cieplarnianych. Ale czy twoja zaawansowana technologicznie strona nie stanowi zagrożenia dla cyberbezpieczeństwa?
Przemysł motoryzacyjny coraz częściej zwraca się w stronę pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Jednak ten trend budzi obawy o ryzyko piractwa. Połączona część modeli będących w obiegu nadal pozostawia wiele do życzenia. Ilustruje to kilka przypadków. Na przykład naukowcy z Uniwersytetu Ben-Guriona w Negev w Izraelu sprawili, że samochód przestał działać, tylko wyświetlając obrazy na ścianie, drodze lub znaku.

Kredyty z Pixabay
Pojazd może jechać w złym kierunku lub zahamować bez powodu. Badaczowi z belgijskiego Uniwersytetu KU Leuven udało się nawet zhakować i ukraść Tesla Model X. Operacja zajęła mu tylko 90 sekund i sprzęt o wartości 300 USD.
Autonomiczne pojazdy elektryczne są najbardziej podatne na włamania. W każdym razie postulują to naukowcy z University of Georgia w Stanach Zjednoczonych, którzy niedawno opublikowali badanie w bibliotece cyfrowej IEEE Xplore.
Treść
Czynniki, które umożliwiają piractwo
Silnik samochodu elektrycznego składa się z kilku złożonych i zintegrowanych systemów cyberfizycznych. Wymagają one ciągłego monitorowania i kontroli, aby zagwarantować działanie i bezpieczeństwo zespołu. Ponadto elementy takie jak automatyczne funkcje jazdy czy adaptacyjny tempomat są częścią infrastruktury sieciowej. Potencjalnie osoby trzecie mogą uzyskać dostęp do tych narzędzi.
Dotyczy to również zwiększonej łączności samochodowej. Możliwe są punkty ładowania i inteligentne sieci. To samo dotyczy pokładowych i pokładowych systemów danych.
Budowniczowie powinni ulepszyć swoje systemy
Według naukowców dwa znaki mogą rozpoznać włamanie. Pierwsza to awaria modułu przyspieszenia lub prędkości. Drugim znakiem jest gwałtowny spadek pojemności baterii.
„Même si la recherche sur la cyberécurité des véhicules n'en est, co to są debiuty i że system nadzoru jest bezpośrednio połączony z systemem w strefie bezpieczeństwa, celui-ci peut alerter leucteur pour qu'il réagisse In a terminowo”, wyjaśnił Jin Ye, autor badania. Naukowcy z University of Georgia zachęcają producentów do oferowania antypirackich zapór ogniowych.
Powiązane posty