Facebook: dochodzenia UE i Wielkiej Brytanii w sprawie nadużywania pozycji dominującej

04/06/2021 15:59

Unia Europejska Tak Wielka Brytania wszczęto dochodzenia wymierzone w Facebooka w celach reklamowych i możliwych nadużyć domeny. Oba organy chcą ustalić, czy portal społecznościowy naruszył przepisy dotyczące wykorzystywania danych reklamowych i dopuścił się nieuczciwej konkurencji, szczególnie na rynku ogłoszeń.

Facebook Icone logo

Komisja Europejska podejrzewa, że ​​Facebook wykorzystał dane reklamowe zebrane od reklamodawców na swoich platformach, aby konkurować z nimi na własnych rynkach. Stanowiłoby to nadużycie pozycji dominującej. Jednocześnie Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA), brytyjski urząd ds. konkurencji, wszczął własne dochodzenie w tej sprawie. Bruksela i Londyn planują współpracę w ramach tych dwóch niezależnych procedur.

Dyrektor wykonawczy UE wyjaśnił, że szukał w szczególności informacji, czy internetowa usługa reklamowa Facebook Marketplace była połączona z siecią społecznościową, co stanowiło naruszenie przepisów UE. CMA dotyczy również internetowego serwisu randkowego platformy.

Facebook „Zbiera dużą ilość danych na temat działań użytkowników sieci społecznościowych i nie tylko, dzięki czemu może dotrzeć do określonych grup klientów”., podkreśliła europejska komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager. „Zbadamy szczegółowo, czy te dane dają Facebookowi nieuczciwą przewagę konkurencyjną, szczególnie w branży reklamy internetowej”.ona dodała.

Reklamując swoje usługi na Facebooku, firmy, które bezpośrednio konkurują z Tobą również na innych rynkach, mogą dostarczyć Ci cenne komercyjnie dane. Facebook mógłby następnie wykorzystać te dane do konkurowania z firmami, które je dostarczyły. Te "Dane nie mogą być wykorzystywane w sposób zakłócający konkurencję"ostrzegł komisarz.

Powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Go up