Zabawny pomysł Michelin na ograniczenie emisji dwutlenku węgla z łodzi
3 lata ago
Według statystyk, żegluga międzynarodowa wytwarza prawie 3% światowego dwutlenku węgla, a dane pokazują, że emisje rosną o 1,16 miliarda ton szkodliwych gazów wyemitowanych w 2018 roku w porównaniu do 1,06 miliarda w 2012 roku. Aby poradzić sobie z tą sytuacją, producent opon Michelin oferuje ekologiczne rozwiązanie którego celem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla ze statków, ale także zwiększenie wydajności statków.
Koncepcja ? System nadmuchiwanych żagli, które można zainstalować na istniejących łodziach, aby przekształcić je w łodzie ekologiczne.
Projekt Michelin Wing Sail Mobility, czyli WISAMO, realizowany w ramach joint venture z zespołem szwajcarskich wynalazców, został odsłonięty w 1 tygodniuto jest W czerwcu ubiegłego roku na Globalnym Szczycie Mobilności Odnawialnej Movin'On 2021. Według urzędników jest to system nadmuchiwanego żagla w kształcie skrzydła, który można zintegrować ze wszystkimi rodzajami statków transportowych, a także jachtów. Jednak energia wiatru jest wykorzystywana do ulepszania, a nie zastępowania konwencjonalnych silników wysokoprężnych.
Według Michela Desjoyeaux, światowej sławy patrona i ambasadora projektu WISAMO, zaletą napędu wiatrowego jest to, że energia pochodząca z wiatru jest czysta, darmowa, uniwersalna i całkowicie niepodważalna.
Treść
W pełni zautomatyzowany system
Według New Atlas, po rozłożeniu nadmuchiwane żagle automatycznie zmieniają położenie, aby zmaksymalizować wykorzystanie wiatru. Następnie, gdy nie są używane, składają się jak akordeon na pokładzie statku. Desjoyeaux wyjaśnia, że jest to gotowy do użycia system, który jest bardzo łatwy w użyciu, zarówno na nowej łodzi, jak i na już istniejącej.
Według Desjoyeaux automatyka ma kluczowe znaczenie, ponieważ członków załogi jest na ogół niewielu i niekoniecznie są specjalistami od żagli.
Przeczytaj także: Vision, wydrukowana w 3D opona Michelin
Wiele korzyści.
Michelin wskazuje, że projekt nowych skrzydeł jest ulepszeniem tradycyjnych skrzydeł. Ponadto maszt teleskopowy jest chowany i umożliwia statkom wchodzenie do portów i przechodzenie pod mostami.
Jeśli chodzi o korzyści pod względem paliwa, firma wyjaśnia, że WISAMO poprawi efektywność energetyczną statków o 10-20%. Michelin ma nadzieję, że w 2022 roku po raz pierwszy na statku handlowym będzie w stanie zamontować nadmuchiwane żagle o łącznej powierzchni około 92 m². Wcześniej jednak system zostanie dokładnie przetestowany na żaglówce zarządzanej przez Desjoyeaux.
Powiązane posty