EmDrive byłby niemożliwy w obsłudze, ale jego wynalazca nadal w to wierzy.
4 lata ago
L 'EmDrive został ogłoszony układem napędowym, który zrewolucjonizuje eksplorację kosmosu. Ostatecznie jednak niemożliwe byłoby wprowadzenie tego w życie. Jednak jego wynalazca nie jest tego zdania.
Koncepcja EmDrive opiera się na generowaniu ciągu bez paliwa przy w pełni elektrycznym napędzie. Teoretyczna praca urządzenia polega na koncentracji mikrofal w metalowej wnęce rezonansowej w celu uzyskania ciągu. Mechanizm wykorzystuje drugie prawo Newtona. To wyjaśnia, że siłę definiuje się jako szybkość zmiany pędu. „Zatem fala elektromagnetyczna poruszająca się z prędkością światła ma pewien pęd, który przenosi się na reflektor, powodując minimalną siłę”, Wyjaśnić brytyjski start-up Satellite Propulsion Research.

Kredyty z Pixabay
Nagromadzenie dużej ilości generowanej siły sprawi, że EmDrive będzie działał. Ten układ napędowy nie zużywa paliwa. Wymaga jednak generatora elektrycznego.
Treść
Fałszywe pozytywy według niemieckich badaczy
Odbijające się mikrofale we wnęce rezonansowej generują czysty ciąg przy braku paliwa.
NASA i chiński zespół z Xi'an ogłosili po eksperymentach mniej lub bardziej obiecujące wyniki. Jednak fizycy z Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie mówić o fałszywych alarmach.
« Udało nam się odtworzyć pozorne siły ciągu podobne do tych mierzonych przez zespół NASA, ale także sprawić, że znikną za pomocą zawieszenia punktowego. Osiągamy to poprzez ulepszoną strukturę. Nasze pomiary obalają wszelkie twierdzenia dotyczące EmDrive o co najmniej 3 rzędy wielkości Powiedział profesor Martín Tajmar.
« Okazało się, że przyczyną naporu był efekt termiczny. - dodał Tajmar. Dane od niemieckiego zespołu są dostępne w ResearchGate.
Źle zaprojektowana wnęka rezonansowa wg Shawyer
Roger Shawyer jest wynalazcą EmDrive. Nie przestawał komentować wniosków naukowców z Niemieckiego Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie.
« Rezonator wnękowy używany przez Tajmara był źle zaprojektowany i nigdy nie zadziałał. Na początek jest to wnęka płaskiej płyty końcowej. Jeśli wykonasz prostą geometrię, zobaczysz, że masz błąd fazy czoła fali zbliżony do połowy długości fali. Nigdy nie dostaniesz ruchomych fal w płaskiej przedniej wnęce. Jest wiele innych problemów », Broni brytyjskiego inżyniera lotnictwa. Odpowiedź sugeruje, że dyskusje na temat EmDrive są dalekie od zakończenia.
Powiązane posty