Autonomiczne samochody są problemem dla Elona Muska

4 lata ago

Elon Musk nie wiadomo, czy jego język znajduje się w kieszeni. W rzeczywistości jest odwrotnie. Biznesmen ma zwyczaj dzielenia się publicznie na Twitterze każdą myśl, którą ma, ze swoimi milionami obserwujących. Czasami powodowało to pewne problemy, takie jak ta sprawa z SEC.

Mimo to wydaje się, że nie chce zmieniać swoich przyzwyczajeń, jak pokazuje jego najnowszy hit.

Kredyty Tesli

30 kwietnia Elon Musk wyjął swój najlepszy długopis, aby przedstawić swoją wizję autonomicznej jazdy. A raczej jego granice.

Elon Musk mówi, że drogi nie są stworzone dla autonomicznych pojazdów AI

Granice, które wydają się nie być tam, gdzie myślisz, że są. W tym słynnym przesłaniu założyciel Tesli skutecznie wskazał, że największym wyzwaniem autonomicznej jazdy jest radzenie sobie z pojazdami niezautomatyzowanymi i napędzanymi przez człowieka:

„Wiele sztucznej inteligencji w prawdziwym świecie musi zostać opracowanych do wykonywania uogólnionych i nienadzorowanych autonomicznych prac, ponieważ cały system drogowy jest zaprojektowany dla biologicznych sieci neuronowych z obrazami optycznymi”.

Elon Musk - Świergot

Innymi słowy, problem z samojezdnymi samochodami nie polega na tym, że ich sztuczna inteligencja może być wadliwa lub wadliwa, ale raczej na tym, że muszą one ocierać się o pojazdy prowadzone przez istoty z krwi i kości toczące się po nieistniejących drogach. . nie zostały zaprojektowane do jazdy autonomicznej.

Chociaż wypowiedzi Elona Muska mogą wydawać się nieco dosadne, nadal mają sens. Drogi, po których jeździmy, nie są przeznaczone dla pojazdów autonomicznych. Dlatego te ostatnie zostały zmuszone do dostosowania się do warunków drogowych ustalonych na długo przed ich narodzinami i przeznaczonych dla ludzkich kierowców.

Czynnik ludzki trudny do przewidzenia

Najlepszym przykładem jest niewątpliwie liternictwo.

Znaki drogowe nie zostały stworzone dla samochodów autonomicznych, ale dla ludzkich kierowców. Dlatego mają określony kształt, z określonymi symbolami. Dlatego, aby móc jeździć po drogach, pojazdy kierowane przez sztuczną inteligencję muszą być w stanie „widzieć” te sygnały i interpretować je zgodnie z określonym kontekstem.

I właśnie w tym tkwi cała trudność, zwłaszcza że samochód autonomiczny musi również radzić sobie z ludzkimi kierowcami. Kierowcy, którzy w gruncie rzeczy mogą reagować pochopnie, głupio, przez co sztucznej inteligencji bardzo trudno jest to przewidzieć.

Jest jeszcze jedna kwestia, na którą należy zwrócić uwagę: sztuczna inteligencja jest wytworem człowieka. I podobnie jak wszystkie wytwory wyobrażone przez niedoskonałe istoty, może być również niedoskonały.



Powiązane posty

Go up