Sony podobno przygotowuje remake The Last of Us na PS5 w strategii nastawionej na hity

11/04/2021 06:48

U zarania nowej generacji konsol wszystkie oczy skierowane są na Microsoft i Sony, o ile ta pierwsza wyraźnie określiła znaczenie swojego ekosystemu Xbox w swojej długoterminowej strategii gier wideo, czyli marki. Stacja do odtwarzania nadal pozostaje pod znakiem tajemnicy. Japońska firma, zajmująca dominującą pozycję w poprzednim pokoleniu, może liczyć na bogate portfolio autorskich studiów i wyłączne licencje. Budżetowe produkcje Triple A to jedna z mocnych stron producenta, ale to właśnie nacisk położony na nie siałby niezgodę w zespołach kierowanych przez Sony...

W każdym razie to jest to, co Jason Schreier (były redaktor naczelny Kotaku) donosi w długi papier opublikowane w Bloomberg. Dziennikarz przedstawia w ten sposób stan strategii Sony Interactive Entertainment, która zdecydowanie skupiałaby się na projektach o dużych budżetach, nadprodukcjach gier wideo z dużych wytwórni, krótko mówiąc, ze szkodą dla mniej ambitnych projektów.

Kredyty Naughty Dog

Artykuł ilustruje przypadek Minione dni, otwarta gra o zombie od studia Sony Bend, której kontynuacja zostałaby odrzucona przez Sony; chodziło o mieszane, krytyczne przyjęcie tytułu, który mimo wszystko okazał się względnym sukcesem pod względem wyników sprzedaży. Ale jednym z najbardziej oczywistych przykładów tej zmiany strategii jest historia rozwoju projektu. T1X - nazwa kodowa nadana nowej wersji Ostatni z nas, the pasta Naughty Dog z 2013 roku.

Międzynarodowy sukces poufnego remake’u

Projekt zrodził się z chęci małego studia Visual Arts Service Group, założonego przez Michaela Mumbauera w 2007 roku, aby zrobić remake Uncharted: Drake's Fortune, pierwsza odsłona słynnej serii Naughty Dog. Do tego zadania zostałby powołany zespół programistów pod kierownictwem Sony Interactive Entertainment, ale biorąc pod uwagę hipotetyczny budżet i wysiłek, jakiego wymagałby taki projekt, Visual Arts Service ostatecznie zdecydowałoby się na reinterpretację innej gry ze studia na PlayStation. 5. - Ostatni z nas, ultra-narracyjna gra survivalowa, która w znacznym stopniu przyczyniła się do sławy Naughty Dog.

Nawet projekt uzyskałby aprobatę Sony Interactive Entertainment, nie doszło do sformalizowania podziału japońskiego giganta; istnienie Visual Arts Service było utrzymywane w tajemnicy, bez dodatkowego budżetu na rozbudowę zespołów programistycznych. Podobno część gry, która działa na nowym silniku graficznym, została ukończona i zaprezentowana Hermenowi Hulstowi, szefowi Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios. Tego ostatniego nie przekonałyby wyniki badania, biorąc pod uwagę, że projekt byłby zbyt drogi w obecnym stanie.

Naughty Dog wraca do władzy

Projekt T1X następnie zarezerwuj czas dla Visual Arts Service, aby przyłączyć się do prac rozwojowych z Naughty Dog pod adresem The Last of Us Część II Pomiędzy rokiem 2019 a 2020: długo oczekiwana kontynuacja uległa znacznemu opóźnieniu w porównaniu z pierwotnie planowaną datą premiery. Można by pomyśleć, że po zakończeniu gry zespoły Mumbauera mogą wznowić rozwój T1X gdzie zostawiłem to wcześniej.

Nie można było liczyć na decyzję Sony Interactive Entertainment o wysłaniu posiłków do Naughty Dog, stopniowo zmniejszając suwerenność Visual Arts Service nad własnym projektem serca. Po umieszczeniu w budżecie Naughty Dog stało się jasne dla małego studia, że ​​nie jest to już ich projekt.

T1X Obecnie podobno nadal pod kierownictwem Naughty Dog: Maumbauer, David Hall i inni członkowie oryginalnego zespołu, którzy wcześniej pracowali nad projektem, wyskoczyli ze statku, a Visual Arts Service działała tylko jako wsparcie przy remake'u.



Powiązane posty

Go up